SEO’da Tanıtım Yazılarının Önemi
Arama motoru dediğimiz başta Google, Bing, Yandex vs. neredeyse çoğu genel olarak aynı algoritma ile çalışıyor. Sitenizin önerilmesi ne kadar kaliteli ve fazlaysa o kadar iyi olmaktadır. Hayattada böyledir aslında. Referansınız, sizi öneren kişiler ne kadar büyük ve çoksa sizde sizi tanımayan insanlar için o kadar iyisinizdir. Fakat şöyle bir durum var. Sizi öneren kişiler kötü kişiler olmamalı. (spam)
Sitenizi siz, çevre kişilerinizide başka site olarak düşünelim mesela. Siz bir işe girecekken çevrenizde bulunan 5 profesör, 6 mühendis vs kodaman tabir ettiğimiz kişiler sizi işe gireceğiniz yere önerirse diğer kişilerden 5 – 10 adım önde başlamış olursunuz. Tabi sizde kötü kişi değilseniz (spam içerik barındıran) ve yararlı işler yapabiliyorsanız (özgün içerik) işe alınır, kısa zamanda popülerliğiniz artar, kısa zamanda çok arkadaşınız olur.
Siteniz sağlam sitelerde tanıtıldığında Google, “hmm tamam bu site kaliteli, burada bu site öneriliyor, bu site şu kelimede hakkında iyi yazılmış” şeklinde kendi kendine konuşuyordur muhtemelen. Tabi o zamanda sitenizi “bu site yararlı bilgi içeriyor” diye kelimenizde üst sıralara çıkarıyor.
Tanıtım yazısı alacağınız, yani kendinizi öveceğiniz kişilerinde (yani sitelerin) sağlam kişiler (siteler) olması gerekmektedir. Gerçek hayattada kötü tabir ettiğimiz insanlar sizi överse milletin çokta umrunda olmaz. Hatta faydadan çok zarar getirir. Aman buna dikkat. :)
Peki tanıtım yazısı alırken nelere dikkat edilmelidir?
* Pagerank: Pagerank bir sitenin kalitesi ile doğru orantılı diyemeyiz fakat genelde pagerank yüksekse backlinkleri sağlamdır ve bu site başka kaliteli siteler tarafından daha önce önerilmiştir. Alacağınız tanıtım yazılarında sitelerin pagerankının N/A veya 0 olmamasına dikkat edebilirsiniz.
* Özgünlük: Özgün her site Google gözünde kalitelidir. Google yeni ve özgün içerikleri çok sever. Sizinde tanıtım yazınızın özgün olması size çok çok artı puan kazandıracaktır.
* Güncellik: Bir sitenin güncelliği o siteyle ilgilenildiğini, özenle yapıldığını gösterir ve buda kalitesi ile ilgilidir. Özgün ve güncel olan siteler genelde yüksek takipçiye sahiptir. Bu yüzden tanıtım yazısı alırken güncel olmasına ayrıca dikkat edin.
* Yaşlı siteler: Yeni siteler zaten büyüme ve gelişme aşamasındadır. Bunlardan alacağınız tanıtım yazıları sizi çok fazla büyütmez. Yine hayattan örnek verecek olursak yeni işe girenin verdiği referans çok fazla etkili olmaz. Eski siteler daha oturmuş ve belli bir kalitesi olan sitelerdir. Tanıtım yazısı alacağınız siteler en az 3 yaşını doldurmuş olmalıdır.
* Aynı sektör: Tanıtım yazısı alacağınız site, sizin sitenizle aynı sektörde olması çok daha avantajlıdır. Bir doktorun bir doktora olan referansı bir mühendise olan referansından daha iyidir. :)
Genel olarak tanıtım yazısı alırken bu kriterlere bakarsanız sitenizde gözle görülür ilerlemeyi farkedersiniz. Ayrıca tanıtım yazılarınızı zaman farkı ile alın. Bir anda çok fazla tanıtım yazısı almanız zararlı olabilir. Günlere yayarak aldığınız tanıtım yazılarınız emin olun çok fayda sağlayacaktır.